نکات مربوط به اصول طراحی کاراکتر
اصول طراحی کاراکتر را می تواند موضوعی بسیار چالش بر انگیز باشد.
شاید بتوانید شخصیت های متحرک را طراحی کنید اما طراحی کاراکتر مخصوص به خودتان بر اساس طرح اولیه نیازمند خلاقیت زیاد میباشد.
اگرچه ممکن است بسیاری از شخصیت های کلاسیکِ مشهور که در انیمیشن ها،
تبلیغات و فیلم ها وجود دارند بنظر ساده برسند،
اما در واقع پشتِ این سادگی ساعت ها کار و تلاش وجود دارد.
دستانِ معروف میکی موس که در سال 1920 ابداع شد.گرفته تا سادگیِ بی نظیر Homer Simpson همگی اصل سادگی را رعایت کرده اند.
برنامۀ Adobe Creative Cloud را نصب کنید.
موارد مهم دیگر بجز خطوط صاف و مرتب و ویژگی های اصول طراحی کاراکتر وجود دارند، چه مورد دیگری وجود دارد؟
استفاده از اغراق، عمق بخشیدن به شخصیت، و توسعۀ هویت نیز از موارد با اهمیت می باشد. شروع کار، سخت ترین مرحله برای پروژۀ طراحی کاراکتر شما می باشد.
البته زمانیکه ایده هایی دربارۀ طراحی کاراکتر داشته باشید این نکات برای شما بسیار کاربردی خواهند بود.
در اصول طراحی کاراکتر مخاطبین شخصیت خود را شناسایی نمایید.
به مخاطبین فکر کنید. آیا مخاطبین شما کودکان هستند؟ بنابراین باید از رنگ های روشن و اشکال پایه استفاده کنید.
همانطور که Jurevicius Nathan هنرمندِ Aussie ، معتقد است:
” طراحی های شخصیتِ از پیش تعیین شده، اغلب بسیار محدودتر و کمتر خلاقانه هستند.
تصمیم بگیرید که در چه مکانی شخصیت خود را نمایان خواهید کرد.
شخصیت شما در چه مکانی و از طریق چه رسانه ای نمایش داده خواهد شد؟
این موضوع اثر مستقیمی بر طراحی شما دارد. بعنوان مثال، اگر برای صفحه نمایشِ یک تلفن همراه طراحی می کنید
نیازی به ویژگی ها و جزئیات بیش از حد ندارید بدون در نظر گرفتنِ قالب: این فرآیند فکر کردن به مفهوم همیشه به این صورت آغاز می شود:
مداد، کاغذ، چای سبز، ایده های مکتوب، طراحی های اولیه و باز طراحی و طراحی.
برای اصول طراحی کاراکتر دربارۀ بقیۀ طراحی ها جستجو کنید.
تحلیل و بررسی این موضوع که چرا برخی از شخصیت ها تا این حد معروف و محبوب شده اند نیز می تواند به شما کمک کند.
در این مورد با کمبود مطلب مواجه نمی شوید زیرا شخصیت های زیادی در تبلیغات تلویزیونی، جعبه های غلات، تابلوهای مغازه ها،
برچسب های روی میوه، انیمیشن های روی تلفن همراه، و غیره وجود دارند.
این شخصیت ها را مورد بررسی قرار دهید و به دلیل موفقیت آنها پی ببرید.
در اصول طراحی کاراکتر شخصیت خود را متمایز نمایید.
چه یک میمون طراحی کرده باشید و چه یک رُبات یا دیو، باید بتوانید تمایز آن در بین صدها شخصیت دیگر را تضمین نمایید.
طراحی کاراکتر شما باید از نظر بصری قوی و جذاب باشد تا بتواند افراد را به سمت خود بکشاند.
زمانیکه The Simpsons پخش می شد، Matt Groening بخوبی می دانست که باید شخصیتی متفاوت به مخاطبین ارائه دهد.
او می دانست زمانی افراد جذب کانال های تلویزیونی می شوند که شخصیت دارای رنگ روشن باشد و توجه آنها را جلب کند.
از کیفیت های مختلف خطوط اصول طراحی کاراکتر خود استفاده کنید.
در اصول طراحی کاراکتر خطوطی که برای طراحی کاراکتر از آنها استفاده می کنید می تواند به توصیف بهتر شخصیتتان کمک کند.
خطوط صاف، ضخیم، نرم، گرد، و غیره می توانند نشان دهندۀ شخصیت بامزه، خوشحال، و مهربان باشند.
شخصیت های Sune Ehlers بسیار برجسته هستند و بنظر می رسد روی کاغذ در حال رقصیدن هستند که بیانگر سبک نقاشی او می باشند.
او معتقد است: ” طراحیِ یک شخصیت ابله حاصلِ مانور قلم بر روی کاغذ است. خطوط پر رنگ ناشی از قدرت و ریتم هستند.”
ویژگی های اغراق شده در طراحی کارکتر
اغراق کردن در مورد ویژگی های یک شخصیت می تواند موجب شود آن ویژگی بزرگتر و پر رنگ تر از واقعیت نشان داده شود.
ویژگی های اغراق شده، می تواند به مخاطب در تشخیص خصوصیات اصلی یک شخصیت کمک کند.
اغراق کلیدِ شخصیت های کارتونی است و بر روی ویژگی های خاص شخصیتی تاکید می کند.
اگر شخصیت شما قوی است، سعی کنید اندازه های بازو را در اندازۀ غیر طبیعی و حتی 5 برابرِ اندازۀ عادیِ بازو طراحی کنید.
یکی از اصول طراحی کاراکتر از استفاده ی با دقت از رنگ هاست
رنگ ها می توانند به ابرازِ هویت یک شخصیت کمک کنند.
مثلا رنگ های تیره مانند مشکی، بنفش، و طوسی نشان دهندۀ تمایلات منفی و خصمانه است.
رنگ های روشن مانند سفید، آبی، صورتی، و زرد نشان دهندۀ پاکی، خلوص و مثبت بودن شخصیت می باشد.
قرمز، زرد، و آبی ممکن است نشاندهندۀ شخصیت قهرمان باشد.
یکی از اصول طراحی کاراکتر از استفاده ی با دقت از رنگ هاست
رنگ ها می توانند به ابرازِ هویت یک شخصیت کمک کنند.
مثلا رنگ های تیره مانند مشکی، بنفش، و طوسی نشان دهندۀ تمایلات منفی و خصمانه است.
رنگ های روشن مانند سفید، آبی، صورتی، و زرد نشان دهندۀ پاکی، خلوص و مثبت بودن شخصیت می باشد.
قرمز، زرد، و آبی ممکن است نشاندهندۀ شخصیت قهرمان باشد.
دو یا سه بُعدی؟
بر اساس برنامه ای که برای اصول طراحی کاراکتر خود در نظر دارید، باید تصمیم بگیرید که بر روی چه ویژگی هایی از او کار کنید.
یک شخصیت ساده می تواند از جنبه های مختلف ویژگی های متفاوتی داشته باشد.
مثلا ممکن است از یک زاویه، شکمی بزرگ داشته باشد.
اگر قرار است شخصیت شما بصورت سه بُعدی به نمایش درآید، بر روی قد، وزن، و ویژگی های فیزیکی او کار کنید.
فیری پیک یکی از بهترین مریج ها میتونه باشه
در اصول طراحی کاراکتر به شخصیت خود هویت ببخشید.
ظاهر جذاب به تنهایی نمی تواند نشان دهندۀ یک طراحی کاراکتر خوب باشد بلکه هویت آن شخصیت نیز بسیار مهم است.
این هویت می تواند از طریقِ نقاشی های بهم پیوسته و کمیک استریپ نشان داده شود که در آن در موقعیت های مختلف عکس العمل او را ابراز می کند.
هویت یک شخصیت نباید لزوما مثبت باشد بلکه باید جذاب باشد. هویت می تواند به سادگی از طریق طراحی به نمایش درآید.
اصول طراحی کاراکتر مهارتی دشوار است و یکی از فعالیت هایی است که ممکن است به نظر ساده باشد
اما در واقع وقتی برای اولین بار شروع به کار می کنید بسیار سخت تر هم می باشد.
بسیاری از شخصیت ها که با آنها آشنایی دارید بسیار ساده هستند.به شخصیت های کارتون هایی که تابحال دیده اید فکر کنید.
اینطور که به نظر می رسد مسیر دشواری را برای اصول طراحی کاراکتر باید طی کنید.
بنابراین شما یک برگۀ سفید پیش روی خود دارید و می خواهید شخصیت منحصر بفردی را خلق کنید. چطور این کار را انجام می دهید؟
آیا اولین بار است که اینکار را می کنید؟ احتمالا نمی دانید دقیقا باید از کجا شروع کنید.
البته جای نگرانی نیست. ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم.
ما فهرستی از اصول طراحی کاراکتر را با شما در میان می گذاریم.
نکته ای که باید در نظر بگیرید خطوط تمیز و مرتب و ویژگی های به آسانی قابل خواندن می باشد.
اما نکات بیشتری هم در این زمینه وجود دارد که در زیر مشاهده می کنیم. باید بدانید چه ویژگی هایی از بدن آنها را اغراق آمیز بکشید و یا با کدام ویژگی ها شوخی کنید.
باید بدانید برای عمیق کردن شخصیت باید چه کارهایی انجام دهید و چگونه از طریق طراحی بتوانید هویتِ یک شخصیت را نشان دهید.
دیدگاهتان را بنویسید